19. jan. 2013

Fra Jylland til Fyn med dH.

Barbie, hvad mener du med det? Hvad er dH?
- dH er hårdhedsgraden i Danmarks drikkevand, og tro det eller ej; Der er en kæmpe forskel. I den del af Jylland jeg kommer fra, ligger dH'en på 8-12 (Middel), og nu hvor jeg bor i Odense, ligger dH'en på 12-18 (Temmelig hård).
Og hvad så?

Mit hår var i en god tilstand, og det samme med min hud, da jeg flyttede, men desværre så var mit hår langt fra vant til at møde hårdere vand, så det blev tørt, og skørt. Dette resulterede i at jeg hakkede rimeligt meget hår af, fordi enderne simpelthen tørrede ud, og var ikke til at redde.
Nu oplever jeg desværre at min hud hurtigere tørrer ud, og det samme med min fritz.
Hvad kan man så gøre?
Fugtiggøre, fugtiggøre, fugtiggøre. Protein skal kun gøres hver 4. gang, eftersom vandet er hårdere på Fyn.

http://www.geus.dk/geuspage-dk.htm?http://www.geus.dk/program-areas/water/denmark/data_and_maps/haardhedskort-dk.htm
^Her kan I undersøge hvilken hårdhed der er hos jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar