24. nov. 2012

L'oréal Feria hårfarve.

Jeg indrømmer gerne, at knaldrødt hår var på min Bucket List. Og jeg elskede det skam også, mens det varede. Men eh.
Det er dog ikke produktets skyld. :-) Røde hårfarvepigmenter er bare den smule for store til at kunne trænge ind i dit hår, og sidde der permanent, ligesom fx. brun hårfarve gør. Derfor vil du opleve at det falmer hurtigst i enderne, eftersom den største skade for det meste sidder dér. Og skade defineres som, at du har rejst skællagene i hårstråene så meget op, at det der nemt kommer ind, kommer ud igen lige så hurtigt. - Pigmenter, altså. ;-)
Men jeg afblegede mit hår fra mørk mørk brun, til en orange, med en afblegning fra Schwarzkopf Blonde (L1++). Jeg gjorde det hele på en eftermiddag, selvom det er det dummeste man kan gøre. Der skal holdes en pause mellem afblegning og farvning på mindst 24 timer. Men jeg var utålmodig, og jeg var nok bare sk*deheldig, at det ikke gik galt og blev grønt eller sådan.
Efter ca. 2 uger, oplevede jeg hurtigt at min ender blev en smule lysere, og falmede dermed lige så stille. Så jeg købte en dåse Directions semipermanent hårfarve hjem, og hældte det i. Det er en lettere lillarødpink farve, og det har nu været i, i godt 4 måneder. Nu hvor jeg prøver at falme det, så er den røde hårfarve dukket frem igen. Jeg har jo bare hældt den semipermanente over, og ikke afbleget ligesom jeg gjorde da jeg farvede mit hår rødt. :-)

Ratings (Ud af 5):
Schwarzkopf Blonde L1++: 
- Husk dog, at dette er MEGET stærkt. Og dampene brænder i øjne, næse og svælg, så åbn et vindue. Efterlader håret lettere tørt, men kan rettes op på.

L'oréal Féria hårfarve (Navnet kommer): 
- Falmer hurtigt. Dette er dog ikke oplyst på boksen, eller i instruktionerne, som det nok burde.

La Riche Directions Semipermanent "Cerise": 
- Nem at bruge, dog smitter det af på alt. Bliver håret det mindste fugtigt, så smitter farven af på tøj, og håndklæder er for evigt ødelagte. Smitter af, og farver alt det kommer i berøring med, under indfarvning, og lugter ret besk. Holdt i 4 måneder, indtil videre ca. 50 hårvaske. Dog er det en naturlig og fugtgivende behandling til håret. Farver fingre og negle pink når håret vaskes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar