10. jun. 2012

Rock Under Broen, blabber, og hårets tilstand. + rutinen.

Ja, jeg ligger lige nu under dynen med Care by Gun-Britt balsam i håret, indhylet i en badehætte, og hygger mig i varmen.
Rock Under Broen var fedt! Men vådt. For pokker, hvor det regnede, blæste og hylede i ørerne. Jeg fik tinitus af at være der, selvom jeg ikke stod ved scenerne. Det var dog fedt både at se alle sangerne, men også at gå rundt og se på de fulde mennesker, haha. :-) Jeg holdt mig dog mest til at drikke sodavand, da jeg hverken kender pladsen, og desuden gik jeg sammen med min kæreste, så det ville ikke være sjovt for ham at have en fuld kæreste, når han ikke selv kunne drikke fordi han skulle køre. :-) Nu er alkohol heller ikke alt. Jeg drikker dog også sjældent. Jeg får ikke tømmermænd, men min mave begynder at stikke, og jeg får sådan en tør hud, det er helt forfærdeligt. ;-) De havde dog nogle lækre ribbenssandwich, og kebabsandwichs (Som kæresten fik mig til at prøve, jeg har aldrig smagt dem før. :-)) Mums!
 - Næste weekend står den på min lille nieces 1 års fødselsdag, wee! Første fødselsdag for lillepigen! :-)

Jeg er nu blevet brunette igen. Jeg starter på en HF til august, og eftersom det er en ret presset uddannelse, så har jeg ikke tid til at tage mig så voldsomt meget af mit hår, eftersom der nu engang også er vigtigere ting i mit liv. Så jeg er gået tilbage til en mørk brun farve, som jeg også havde for 2 år siden. :-) Samtidig har mit hår det ikke helt 100, eftersom jeg har farvet det helt voldsomt. Men til gengæld kan jeg glæde mig ved, at jeg ikke har mistet så stor en længde fra sidste sommer, og håret er rent faktisk til at rede ud. Havde jeg brugt stylingprodukter og stylingjern på mit hår, så ville det helt klart være meget værre! Lige nu hviler jeg 8 cm over BH-stroplængde (BSL/Brastrap-length), så jeg er noget længere end armhulelængde (APL/Armpitlength). Jeg drømmer om at komme tilbage til min egentlige længde, som var midtryg-længde (MBL/Midback-length). Dette skal dog nok opnås, så længe jeg har tålmodighed. Jeg er gået tilbage til min gamle rutine, som jeg vil fortælle om længere nede i indlægget. Den virker kompliceret og overdrevet, men det er det der er brug for, når mit hår nu engang er i den tilstand det er i. Jeg er en af de heldige der har naturligt meget glat hår, så jeg har ikke brug for at glatte det. Hvis jeg vil sætte håret, bliver det i en hestehale, eller en hårbøjle, og færdig. :-) Jeg krøller det ikke, og jeg glatter det ikke. Jeg føner det bestemt ALDRIG.
Min føntørrer bliver brugt mere til min mors kniplinger (Gammeldags håndarbejde), når de skal tørre fra at få den her kniplingsstivelse på (Lim og vand blandet, så mønstret forbliver fast, og ikke bliver trukket ud og ødelagt). :-) I vinter blev den dog også brugt meget mere. Min hund frøs ekstremt meget fra gåturene (Det kom ned på -15 grader om dagen?) så hun fik lige en gang med føntørreren, det lille pus. Og så stak hun desuden også lige ind under min dyne, for at holde på varmen. :-)

Lige for tiden er jeg skiftet over til at bruge en højere kvalitetsbalsam fra Gun-Britt. Den kan købes i Matas, og er på tilbud lige nu til 65,-
Den er dyr, men effektiv. Jeg er personligt ikke glad for parfumen i den, men ellers er der intet galt med den. Den er effektiv, og vedligeholder håret godt. Jeg burde originalt skifte over til TIGI eller Kérastase. Disse er utroligt dyre, men noget af det bedste man kan få, til ødelagt hår. :-) Nu må vi se hvad tiden bringer af penge. ;-)

Min hårrutine:
Inden hårvask med shampoo, bruges der en oliekur i håret, fra rod til spids i mindst 1 time. Håret vaskes med en mild shampoo, og balsam hældes i, i mindst 1 time. Håret sættes i en badehætte og hue over, for at holde varmen fra hovedbunden fanget i hætten. Dette vaskes ud, og håret bliver redt ud med fingrene, satinnatskjorte tages på, og håret lufttørrer nede. Håret redes når hår er mindst 60% tørt, med en afstandskam. Håret vaskes maksimalt 2 gange pr. uge.

Er håret fedtet at se på, bruger jeg en tørshampoo fra Shwarzkopf (Got2B). Balsamspray sprayes på hver evig eneste morgen og aften. Om natten sover jeg desuden på en pude med satinbetræk på.
Én gang om måneden, vasker jeg håret med en babyshampoo fra Neutral for at fjerne build-up fra hovedbunden, da en mild shampoo ikke renser, men kun fjerner de naturlige olier.

Om vinteren olier jeg mine ender, og sætter håret op i en lav knold, binder et silke/satinstof rundt om for at holde på fugtigheden, og tager en hue på ovenpå, for at håret ikke tørrer ud i vintertiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar